Beyaz Kağıt, yeni yatırımlarıyla %30 büyüme hedefinde

Beyaz Kağıt ve Hijyenik Temizlik Ürünleri Yönetim Danışmanı Hasan Erol, bu yıl başladıkları yeni bina ve makine yatırımlarını 2014’de devreye almayı planladıklarını aktarırken, bu yatırımlarla beraber yüzde 30 büyüme hedeflediklerini söyledi

Deterjan ana hammaddesi labsa, toz deterjan, sıvı deterjan, kozmetik, çamaşır suyu, çocuk bezi ve hijyenik ped üretimi gerçekleştiren Beyaz Kağıt ve Hijyenik Temizlik Ürünleri, bu yıl başladığı yeni bina ve makine yatırımlarını 2014 yılında devreye almayı planlıyor. Firma, bu yatırımlarla beraber 2014 yılında yüzde 30 büyüme hedefliyor. Tesislerinde deterjan ana hammaddesi olarak labsa, mamul olarak toz deterjan, sıvı deterjan, kozmetik, çamaşır suyu, çocuk bezi ve hijyenik ped üretimi gerçekleştirdiklerini belirten Beyaz Kağıt ve Hijyenik Temizlik Ürünleri Yönetim Danışmanı Hasan Erol, labsa üretimi için sülfonasyon  tesisi ve nihai toz ve sıvı üretim ünitelerinin de bulunduğunu söyledi. Sülfanasyon tesislerinin Türkiye’nin sayılı tesislerinden biri olduğunu vurgulayan Erol, lab hammaddesinden deterjan ana hammaddesi olan labsa üretimi yapıldığının altını çizdi. İmalat kapasitelerinin toz ve sıvı grubuna günlük bin 200 ton ile bin 500 ton arasında değişkenlik gösterdiğine de değinen Erol, toz üretimlerini kendi bünyelerinde bulunan toz kule ve tam otomasyon sistemi ile gerçekleştirdiklerini kaydetti. Çocuk bezi ve hijyenik ped günlük kapasitelerinin ise 800 bin adet olduğunu aktaran Erol, Şirketimizde sürekli modern üretim teknolojilerinin takipçisi olup komple yeni yatırım yanında otomasyon yaptırımlarına da önem veriyoruz. Bu kapsamda deterjan bölümünde paketleme makinelerinin değişimi yapıldı” dedi. Sülfanasyon tesislerinde kapasite artırımına yönelik yenileme ve otomasyon yatırımları yaptıklarını da aktaran Erol, ayrıca çocuk bezi makine yatırımının da gündemlerinde olduğunu kaydetti. Bu yıl içinde başladıkları yeni bina ve makine yatırımlarını ise 2014 yılında tamamlayacakları bilgisini veren Erol, “2013 yılını yaklaşık yüzde 25 oranında bir büyüme ile kapatacağız. 2014 yılı büyüme hedefimiz ise yüzde 30 olarak belirlendi” diye konuştu. 2014 yılında sürekli ve istikrarlı bir büyüme trendi ile yeni yatırımlar yanında otomasyona dayalı yatırımlara devam edeceklerine de değinen Erol, toplam satışlarının yüzde 45’inin ihracattan geldiğini dile getirdi. İhracatta hedef ülkelerinin Avrupa, Ortadoğu, Orta Asya, Afrika, Balkan ülkeleri ve Türk cumhuriyetleri olduğunu kaydeden Erol, şöyle devam etti: “İnsan kaynağına verilen önem doğrultusunda kurumsallaşma yolunda kararlı adımlarla ‘önce insan’ değer yargımızla ‘ben değil biz bilinci’ ile ilerliyoruz. Şirketimiz bölgede sektöründe önde gelen firmalar içinde ilk sıralarda. Giderek gelişen temizlik sektöründe kendi segmentinde Türkiye’de ilk beş firma arasındaki yerini istikrarlı büyüyerek korumaya devam edecek.” “Teknolojik yenilikler  takip edilmeli” Beyaz Kağıt ve Hijyenik Temizlik Ürünleri’nin 2005 yılının başında Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulduğunu hatırlatan Hasan Erol, işletmelerinin henüz çok genç olmasına rağmen kısa sürede sektöründe saygın ve güçlü bir yer edindiğini aktardı. Erol, 50 bin metrekare alan üzerinde kurulu Beyaz Kağıt tesislerinde, 30 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıldığını ifade ederken, 2005 yılında çocuk bezi üretimine, 2007 yılı ortalarında ise deterjan üretimine başladıklarını anımsattı.

Sektöre yönelik değerlendirmelerde de bulunan Hasan Erol, sektörün hammadde açısından dışa bağımlı olduğunu ifade etti. Girdilerin büyük çoğunluğunun ithalata dayalı olduğunu anlatan Erol, bunların dışında ambalaj olarak yerli üretim kullanıldığını, ancak bunun hammaddesinin de önemli ölçüde ithal edildiğini vurguladı. Erol, şunları kaydetti: “Enerji maliyetlerinde yüzde 60 artış olurken, döviz kurlarında beklenen artış bu düzeyde olmadı. Bunun yanı sıra hammadde ve ara malı fiyatlarında yüzde 48 artış yaşandı. Ayrıca ithalat genelde dolar bazında yapılırken, ihracatta euro ve dolar olarak satışlar gündeme gelmekte. Paritedeki değişimler ile ithalatın peşin olması ihracatta ise vadeli satışların gündemde olması vadeler yönü ile finansmanda daralmaya neden olmaktadır. Bu sebepten dolayı ihracatta rekabetçi fiyatlar sunulamamaktadır.” Ekonomik segmentte kaliteli ürün elde edebilmek için gelişen teknolojik yeniliklere ayak uydurmak ve otomasyona dayalı teknoloji ile en az fireyle makine kullanım kapasitesini en üst seviyede tutmak gerektiğini iddia eden Erol, temizlik maddeleri pazarında ise gerek yerel gerekse uluslararası firmalar nedeni ile kıyasıya bir rekabet yaşandığını dile getirdi.

Toplam satışlarının %45’i ihracattan
Yönetim Danışmanı Hasan Erol, toplam satışlarının yüzde 45’inin ihracattan geldiğini dile getirirken, ihracatta hedef ülkelerinin Avrupa, Ortadoğu, Orta Asya, Afrika, Balkan ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri olduğunu kaydetti.

Copyright 2014 Beyaz Kağıt. Her hakkı saklıdır.

By Digiplay