Follow Us On

Asperox’tan Sparx Türkiye’nin %100 Yerli Bulaşık Makinesi Kapsülü Üretimi

Projenin Önemi ve Beklentiler

Bulaşık makinesi kapsülleri, Türkiye’de üretilmeyen ve dünya genelinde de sınırlı sayıda üretilen bir ürün. Şu anda bu alanda sadece Polonya ve Belçika’da üretim yapan iki globalmarka bulunuyor. Bu da kapsül fiyatlarının yüksek olmasına sebep oluyor. Yerli üretimle birlikte ithalatın önüne geçilecek ve enflasyonla mücadelede tüketiciye destek olunacak. Beyaz Kağıt olarak bu projeyle ülkemiz adına önemli bir ilke imza atıyoruz.

Yatırım ve İstihdam

Yaklaşık 100 milyon Euro’luk yatırımla Türkiye’nin %100 yerli kapsül bulaşık deterjanını üreteceğiz. Sn. Genel Müdür Yardımcımız Mustafa Doğrul, “Bugün yerli markalar olarak, pazarda global rakipleri zorluyoruz. Bu durum bizi mutlu ediyor. Neden Türkiye’den de global bir marka çıkmasın?” şeklinde konuştu.

Üretim Kapasitesi ve Hedefler

Yılda 2.4 milyar adet bulaşık makinesi kapsülü üreterek Türkiye’nin toplam tüketiminin %65’ini karşılamayı hedefliyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan aldığımız 657 milyon TL’lik teşvikle sadece gelişmekte olan ülkeleri değil, gelişmiş ülkeleri de hedefliyoruz. İlk etapta 5 milyon Euro olan yatırım bedeli, toplamda 100 milyon Euro’ya kadar çıkacak.

Beyaz Kağıt’ın Kuruluş Hikayesi

Doğrul Ailesi’nin birden fazla sektörde faaliyet gösteren iş kollarımız bulunuyor. Madencilik, enerji, dağıtım, hızlı tüketim ve inşaat alanlarında hizmet veriyoruz. Hızlı tüketim alanında Beyaz Kağıt ve Halk Hijyen şirketlerimizle faaliyet gösteriyoruz. 2005 yılında alınan yatırım kararıyla Adana’daki üretim tesisimizi kurduk ve 2008 yılında Peros markasıyla üretime başladık. Asperox markası ise 2.5 yıllık Ar-Ge çalışmasının ardından doğdu. Bugün yurtiçinde 55 bayiye ulaştık ve ulusal zincir marketlerde bulunuyoruz.

İhracat Hedeflerimiz

Beyaz Kağıt olarak Orta Doğu, Afrika, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetler gibi 72 ülkeye ihracat yapıyoruz. Expat olarak çalıştırılan Fas, Irak, Lübnan, Özbekistan ve Rusya’da ülke müdürlüklerimiz bulunuyor. Avrupa Birliği ülkelerine daha hızlı ve yaygın tedarik için Hollanda’da kurulu bir depomuz var. Peros ve Asperox markalarımızın cirosunun %25’i ihracattan geliyor.

Ar-Ge ve İnovasyon Çalışmalarımız

Toplam ciromuzun %4’ünü Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz. Adana’da inşaatı devam eden bir Ar-Ge merkezimiz var. Ar-Ge departmanımız, yeni ürün oluşturmak, formülasyon geliştirmek ve ürün performansını artırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Asperox markası, yüksek performansı ve leke çıkarma etkisi ile tüketicilerin beklentilerini karşılıyor.

Gelecek Planlarımız

Türkiye’de ilk kez üretilecek olan bulaşık makinesi deterjan kapsülü yatırımımızda hedefimiz, yerli hammadde ile %100 yerli üretim yapmak. Sn. Genel Müdür Yardımcımız Mustafa Doğrul, “Bu ürünle, sadece az gelişmiş, gelişmekte olan ülkeleri değil, gelişmiş ülkeleri de hedefliyoruz. Hedefimiz, yerli hammadde ile yüzde yüz yerli üretim yapmak ve tüketici açısından ulaşılabilir ve ödenen paraya değer kalitede ürünler sunmak,” dedi. 2024 yılında ürünlerin market raflarında tüketicilerle buluşmasını planlıyoruz. Bu yatırım, ithalatın önüne geçerek ekonomiye büyük katkı sağlayacak.

Ev temizlik ürünleri sektöründe faaliyet gösteren yüzde 100 yerli sermayeli Beyaz Kağıt’ın pazar lideri yüzey temizleyici markası Asperox, 24 saat kalıcı kokulu yeni ürününü İlker Ayrık’lı reklam filmiyle duyurdu. Eğlenceli bir kamera arkasını konu alan filmde, Asperox’un Sarı Güç ile ikonikleşen melodisini diline dolayan İlker Ayrık’ın, sempatik tavırları ile yeni ürünleri anlatmaya çalıştığı anlar ekrana geliyor.

Filmde, parfümlü yüzey temizleyicilerin uzun süreli mis kokusunun yanı sıra, bebeklerin cildine de evcil hayvanlara da dost olduğu vurgulanıyor.

Related Posts